Csaj-Kerekasztal
Fókuszban a tampon: a szörnytől a bajnokig

A tamponhasználat megosztja a nőket: vannak, akik soha nem próbálták, mások igen, de gyorsan letettek róla, megint mások esküsznek rá.

Ezúttal három barátnővel ültünk le egy kávé mellé: Beával (38), aki idegenkedik a tampontól, Orsival (31), aki kipróbálta, de nem ragaszkodik hozzá, és Marcsival (24), aki abszolút tamponpárti.

Hogy mi sült ki az ellentétes véleményekből és tapasztalatokból? Olvasd el! ;)

csajkerekasztal_1.jpg

Regina: Mikor használtatok először tampont?

Orsi (31):  Én 17-18 lehettem. Akkoriban versenyszerűen sportoltam, és sokszor problémás volt a betét, de addig nem akartam váltani, amíg el nem kezdtem aktívan szexuális életet élni. Tudom, tudom, lehetne korábban is, de tartottam tőle...

Marcsi (24): Érdekes, én is a sport miatt vettem először tampont. Rendszeresen úszom, és hát a vizisportok ilyen szempontból híresen problémásak. Nekem akkor az edzőnő mondta, hogy váltsak tamponra, legalább az edzések és a versenyek idejére.

csajkerekasztal_2.jpg

Regina: Az első használatokról milyen emlékeitek vannak? (Bea, te is mindjárt sorra kerülsz!)

Orsi (31): Kicsit tartottam tőle, de úgy voltam vele, hogy más is befér oda, és remélhetőleg a jövőben jóval nagyobb dolog is ki fog jönni onnan... Úgyhogy megnéztem pár ábrát, és kissé ügyetlenül, de felhelyeztem. Persze utólag rájöttem, hogy rossz helyre tettem, fentebb kellett volna, mert végig éreztem. De 3-4 alkalom után belejöttem. És te, Marcsi?

csajkerekasztal_3.jpg

Marcsi (24): A létező legkisebb verziót vette nekem anya... igen, ő, én akkor még szégyellős tinilány voltam, inkább rábíztam. Azt hiszem, O.B. volt. Az a helyzet, hogy én először nagyon szerencsétlenkedtem. De nagyon, tényleg. Olyan is volt, nem is egyszer, hogy fájt a felhelyezés, mert bénáztam, de még ezzel együtt is jobb volt intenzív mozgáshoz, mint a betét.

Aztán amikor már elvesztettem a szüzességemet, sokkal bátrabb lettem, és nekem a különböző újítások, a fedőréteges és az applikátoros tampon is bevált.

Regina: Szavatokat ne felejtsétek, erre még visszatérünk, de most forduljunk Beához: Te soha nem kerültél olyan élethelyzetbe, amikor érdemes lett volna kipróbálni a tampont? Vagy annyira ódzkodsz tőle, hogy ilyen fel sem merülhet?

Bea (38): Én nem élek sportos életmódot, az nem indokolná a tampont, viszont igencsak bőséges a vérzésem. A nőgyógyászom és több barátnőm is ajánlotta már, hogy legalább nyáron, a legerősebb napokon váltsak tamponra, viszont én egyszerűen irtózom tőle.

Regina: Egészen pontosan mitől?

Bea (38): Leginkább attól, hogy legyen bennem egy idegen tárgy. De maga a turkálás is taszít.

Marcsi (24) : Ó, erre van egy nagyon jó megoldás! Az applikátoros tamponokkal sokkal kevésbé kell nyúlkálni. Például a Tampax is ilyen, ha jól rémlik. Szerintem azzal érdemes lenne tenned majd egy próbát, mert nyáron és a rosszabb napokon sokkal komfortosabb, mint egy betét. Én ezért is vagyok nagyon tamponpárti.

Orsi (31): Igen, én is olyankor használok inkább tampont. Kánikulában nem hiányzik az, hogy még pluszban melegítsen valami... az izzadásról és a kellemetlen szagokról már nem is szólva. Jut eszembe, Marcsi, a különböző bevonattal ellátott tamponok neked tényleg beváltak?

Marcsi (24): Igen, miért? Nekem tényleg könnyebb azokat felhelyezni.  Pl. van a dm-ben egy Swimpon nevű egy úgynevezett úszó-tampon, ami valamilyen olajos réteggel van bevonva. Azt pl. nemcsak úszáshoz használom. 

Orsi (31): Felhelyezni nyilván könnyebb őket, de ha erős a vérzés, a nedvszívó képességük mintha nem lenne ugyanolyan. Olyankor vagy sima O.B.-re, vagy intim kehelyre váltok. Te nem tapasztaltál ilyet?

Marcsi (24): Nem, még nem. Mondjuk nekem az fontosabb, hogy ne kelljen a cserélésekor bajlódni.

Orsi (31): Persze, mindenkinek más a prioritása.

 

Regina: Marcsi, ha jól tudom, te amikor csak lehetséges, tampont használsz. Bea, azt már megbeszéltük, hogy te tartózkodsz a tampontól. Mit használsz, betétet?

Bea (38): Igen, többször többféle betétet kiszoktam próbálni.Nagyon nagy a választék ezen a téren. A leggyakrabban az Always-nek vagy a Naturellának különböző fajtáit, de ezeket általában valamilyen parfümmel impregnálják. Az illatmentes mentes betétek közül a NatraCare és a  Biointimo ANIONos betétei a kedvenceim.

- Tényleg, ezt már említetted is egy korábbi beszélgetésünk alkalmával. :) És te, Orsi? Vegyesen mindent?

Orsi (31): Pont, ahogy mondod. Ha épp nagyon erős a vérzésem, akkor intimkelyhet, ha egy fokkal kevésbé, akkor tampon plusz tisztasági betét, hogy biztosan ne történjen baleset, hűvösebb időben és a leggyengébb napokon pedig betétet.

- Egy utolsó kérdést engedjetek meg még: mi számotokra a legfontosabb, miért választotok egy bizonyos eszközt, vagy miért váltogatjátok?

Marcsi (24) : Nekem a kényelem az elsődleges. Ne korlátozzon a sportban, és legyen könnyű a cserélése.

Bea (38): Számomra a betét ad biztonságérzetet... minden más idegen lenne.

Orsi (31) : Szerintem az a lényeg, hogy mindenki megtalálja a számára legjobbat. Vagy az aktuális ciklusának megfelelőt.

A tampon egy szörny vagy egy bajnok?  Te melyik véleményen vagy? ;)

Regina (26)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://intimpiri.blog.hu/api/trackback/id/tr7413540915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Intim Piri

Üdv Intim Pirinél! :) Ebben a blogban mindenről szó lesz, ami vörös és forró, azaz menstruáció. Tapasztalati úton fogjuk körbejárni a nőt, a ciklust, a menzeszt, és mindazt, ami ezek mögött van, vagy lehet. Menstruációs kehely, intim higiénia, tapasztalatok a gyakorlatból, hormonális kérdések, ciklus, punci, méhnyak nyák, első és utolsó menzesz, body shaming, body-pride stb stb.... Kövess itt és facebookon, instán is. Ha van véleményed, beszélgessünk! :) Puszi, Piri<3

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Címkék

7 fun facts (2) anyák és tinik (1) anya lánya viszony (1) aquatampon (2) átszellőző intimbetét (1) a jó intimkehely (4) barnázás menstruáció után (1) beszámoló (1) beszéljünk a hüvelygombáról (1) Biointimo (2) candida (1) covid (1) COVID19 (1) Covid oltás mellékhatásai (1) Covid vaccina és a menstruáció (1) Covid vaccina mellékhatása (1) cup (1) diéta (1) elsőmensi (1) elsőmenstruáció (1) étkezés (1) fádalom (1) feleletválasztós (1) felvilágosítás (1) fogyókúra (1) free bleeding (1) fürdő (1) hangosinterjú (1) hirtelen hízás (1) hízás (1) hogy menstruálj betéttel tesiórán (1) horvátország (1) hulladékmentes (1) hulladékmentesen (1) hüvely (1) hüvelygomba (2) huvelygomba (1) hüvelyszárazság (1) intermittent fasting (1) intim (7) intimbetét (10) intimhigiénia (8) intimitás (3) intimkehely (11) intimkehely felmérés (1) intimpiri (3) intimtölcsér (7) intim betét (1) intim felvilágosítás (1) intim fertőzés ellen (1) intim kehely (5) intim tölcsér (6) intmbetet (1) karácsony (1) kehelytampon (6) kevés menzesz (1) kevés menzesz okai (1) kevés menzesz oka (1) kezelhető nemibetegség (1) Kis Fekete Barátnő (1) kitöltős teszt (1) konzervatív (1) környezet (1) különleges alkalom varázsa (1) liberális (1) megjött (1) méhnyak (1) méhszáj (1) melegítőtapasz (1) melody cikke (1) Melody cikke (1) mensi (10) mensikehely (3) menstruáció (22) menstruacio (9) menstruációskehely (2) menstruációs betét (2) menstruációs csésze (5) menstruációs hízás (1) menstruációs kehely (7) menstruáció késése (1) menstruáció után barnázás (1) menstruáció vaccina (1) menstruácó (1) menstrual cup (1) menzesz (6) menzesztapasz (1) menzesz téma (2) menzesz után barnázás (1) méretválasztás szempontjai (2) mialapján (2) miért nem jön meg (1) mitől késhet a menzesz (1) mitol keshet a menzesz (1) moshatóbetét (2) moshatobetet (2) mosható betét (3) mosható intimbetét (4) mosható tisztasági betét (1) mosibetét (3) mosibetet (3) nem jön meg (1) nőgyógyász (1) nőiciklus (1) nőidolgok (1) nőifánk (1) nőiség (1) nőititok (1) női ciklus (1) nyaralás (1) nyaralási baki (1) ökolányok (1) óvszer (1) pamuttampon (3) Poppy Pads (2) puncitéma (1) Rossman (1) rossmann (1) rossmann magyarország (1) rossz cukoranyagcsere (1) rossz emlék (1) rozina (1) sikersztori (1) std (1) sulis para (1) szabad vérzés (1) szárnyasbetét (1) személyes élmény (1) szex (1) szexy alkalom (2) szex menstruáció alatt (1) szex menzesz (1) szövetbetét (2) szűz (1) szüzesség (1) szüzesség elvesztése (1) tabu (1) tabutéma (1) tampon (6) tampon használat (4) tampon teszt (1) tampon vagy betét (1) tampon vs kehely (4) tapasztalat (1) (1) tesióra (1) tesióra para (1) testnevelésóra (1) the birds and the bees (1) TLB mini (1) tökéletes kehely (1) TSS (2) ünnepnap (1) utazásitipp (1) vagina (1) védekezés (1) vér (1) veszély (1) villáminterjú (1) virágok és méhecskék (1) vizesedés (1) vízvisszatartás (1) vörös stoptábla (1) zerowaste (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása