Nem kösz, inkább ne legyen meg! (De, meglesz!)
Helyzetek, mikor rémálom a Mikulás

Tiniként, -vagy gondatlan felnőttként is akár - sokszor belefuthatunk egy rém-Mikulásba, vagyis a várva várt helyett a hátbaverős-haver Mikulásba. Szóval amikor kicsit sem számítunk rá.

Kamaszként a hormon-háztartásunk próbál talpra állni, így nyilván bocsánatos bűn, ha a menstruációnk sem tűpontos még. A „természet” így vagy úgy simán megviccelhet minket. Persze pánikra semmi ok, ha véletlenszerűen kopogtat nálad a Mikulás (és nem december 6. van a naptár szerint), akkor sem érdemes kétségbe esned. Olvasd el az alábbi történeteket, amikből következik néhány hasznos tanács:

 

mensi.gif

Emlékszem szakközépben sosem indultam el úgy otthonról, hogy ne lett volna nálam betét, de még így is néha hidegzuhanyként ért a felfedezés. Éppen tesióra után voltunk, éppen át akartam öltözni, amikor észrevettem a bugyimban a bizonyítékot, hogy hoppá, megérkezett a havim. Rohantam egyből a wc-be, és próbáltam felmérni, hogy mennyire gáz-e a helyzet. Persze váltóbugyit nem hordtam magamnál, így muszáj volt kellemetlenül beragasztani a pecsétes bugyimba a betétet és imádkozni kezdtem. Egyrészt azért, hogy ne ázzak át teljesen és kibírjam hazáig, aztán azért, hogy a bugyim ne legyen menthetetlen (hidegvizes áztatás és mosószappan a tuti tipp). Persze miután hazaértem utána azonnal rohantam a fürdőbe zuhanyozni, és örültem, hogy újra komfortba kerülhetek magammal.”

Kata (17)


Tanács: Legyen nálad váltó bugyi!

Egyáltalán nem ciki, ha kamaszként még bénázol és rosszul ragasztod be a betétét és a bugyid bánja, vagy nem tudod felmérni a menstruációd érkezését, és megtörténik a baj. A kis nesszeszeredbe apróra összehajtogatva befér egy pamut bugyi, és pár betét így mindig ki tudod cserélni. Érdemes egy váltónadrágot is mindig elpakolni a sulis tesicuccod mellé az iskolai szekrénybe, vagy ha már felnőtt vagy akkor a munkahelyedre bevinni egy váltónacit. Nem foglal ott helyet, és bármikor jól jöhet (még akkor is, ha leeszed magad, vagy leöntöd egy bögre kávéval!)

Éppen az első komoly barátom szüleihez mentünk bemutatkozni, így nagyon izgultam. Már pár hónapja jártunk a sráccal, és amikor elhívott a családi ebédre nagyon örültem. Vasárnap délben felkerekedtünk és elmentünk. A szülei kedvesen fogadtak, vittem az anyukájának egy cserepes virágot, az apukája pedig egy üveg bort kapott. Nagyon örültek, és jól éreztem magam. Ebéd közben kimentem a mosdóba pisilni. Akkor vettem észre, hogy úszok a saját véremben. Annyira izgultam, hogy észre sem vettem…. Irtó cikinek éreztem magam. Elhasználtam egy csomó wc papírt a fürdőben, tisztába tettem magam, majd kilopóztam a táskámért. Próbáltam feltűnés nélkül bevinni a fürdőbe, de nem igazán sikerült. Ez még nem is lett volna akkora para, de mivel indulás előtt táskát váltottam nem volt nálam semmi tisztasági cucc. Se egy kósza betét, se egy tampon. Nyilván a másik táskámban hagytam mindent, így teljesen levert a víz, hogy most mi lesz... Próbáltam a wc-papírt belehajtogatni a bugyimba, de kényelmetlen volt, és annyira gyorsan átázott. Keresgéltem a fürdőben is hátha látok valamit, amit használhatok, kinyitottam pár fiókot de semmi női cucc nem volt. Már fejben gyártottam a teóriákat, hogy miért is kell hazarohannunk a leves után, amikor bekopogott a barátom anyukája. Látta rajtam, hogy mindjárt sírok, és megkérdezte, hogy rosszul vagyok-e. Mondtam, hogy nem, de éppen megjött és nincs semmi nálam. Mondta, hogy jaj hát csak ennyi a baj? Kinyitotta az egyik fiókot, amit észre sem vettem a fürdőben, és mondta, hogy használjak bármit, megvárnak a rántott hússal. Úristen! Annyira megkönnyebbültem! Nagyon jó fej volt a pasim anyukája, én rögtön a szívembe zártam. Remélem, hogy ő sem tartott végtelenül cikinek ez után

Barbi (22)

Tanács: Betétet, tampont kérni egyáltalán nem ciki!

Ha nincs nálad semmilyen mensi - eszköz, akkor nyugodtan kérj mástól. Minden nő menstruál, elvileg mindenki hord magánál betétet, tampont, így szinte 100%, hogy valakinél lesz, ha megszorulsz. Ha meg nem, akkor is max. letudja a dolgot a megkérdezett egy együtt érző mosollyal.

mensi2.gif

Én vagyok az a lány, aki bármikor megy utazni, nem tudja elkerülni, hogy ne legyen meg neki. Mintha tudná a szervezetem, hogy mikorra vettem ki a szabadságot, mikor megyek fesztiválozni, mikor utazom külföldre. Szinte kivétel nélkül mindig akkor jött meg a menzeszem, amikor utaztam a VOLT fesztiválra, vagy éppen a repülőgépen ültem a tengerpart felé. Hiába tudom pontosan belőni a menzeszemet, fél évvel előrébb valahogy képes a testem arra, hogy néhány nappal tolódik a ciklusom és mire odakerülök, hogy vár az olasz tengerpart, akkor jön a Mikulás para. És hogy milyen megoldás van erre? Nekem nagyon bevált a kehelytampon. Főleg a fesztiválos időszakban, hiszen ki akarnak a koszos toi-toi-ban sötétben tampont cserélni? A kelyhet csak fel kell helyezni indulás előtt, és több órát is kibírok bulizással és kicserélem, amikor hazaérek normális wc-ben és normális körülmények között. Ugyanez a tengerpartos nyaralásnál is. Mikor nincs hely, és nem szeretném a fizetős wc-t használni és fél óránként ellenőrizni a tampont, akkor a kis kelyhem nagyon jó szolgálatot tesz. Amióta kitapasztaltam, én csak ezt használom.”

Rita (30)

Tanács: Próbáld ki a menstruációs kelyhet!

Adj egy esélyt neki! Sosem árt ha van egy, hiszen számtalanszor neki lehet rugaszkodni a próbálkozásnak, ha pedig nem állsz még készen rá, nyugodtan el teheted jobb időkre. Mellette pedig még mindig ott vannak a már jól bevált eszközök. Azok is bátran használhatják, akik még nem szültek, vagy gyengébb a vérzésük, de az erősebb napokra is tökéletesen diszkrét megoldás. Ráadásul környezetbarát, és ha elsajátítod a felhelyezést, akkor annyira egyszerűen használható, mint egy sima tampon.

 


A bejegyzés trackback címe:

https://intimpiri.blog.hu/api/trackback/id/tr5013516883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fuszujka 2017.12.22. 20:59:24

INTIMPIRI :D
Marhajó, grat a névért!

fénycsepp 2017.12.22. 23:40:20

Nem ismerek embert, aki mensinek vagy Mikulasnak hívja a menzeszt.

Egyszer régen a húgom görcsöket (sajnos mindig ilyenkor), nagyapám megkérdezte, mi baja van. Amikor megtudta, ezt találta mondani :"Nekünk meg minden nap borotvalkozni kell." En is inkabb borotvalkoznek :).

vergyula 2017.12.25. 00:44:56

@fénycsepp: "Nekünk meg minden nap borotvalkozni kell." - dehogy kell. Én kb. havonta egyszer szoktam.

Intim Piri

Üdv Intim Pirinél! :) Ebben a blogban mindenről szó lesz, ami vörös és forró, azaz menstruáció. Tapasztalati úton fogjuk körbejárni a nőt, a ciklust, a menzeszt, és mindazt, ami ezek mögött van, vagy lehet. Menstruációs kehely, intim higiénia, tapasztalatok a gyakorlatból, hormonális kérdések, ciklus, punci, méhnyak nyák, első és utolsó menzesz, body shaming, body-pride stb stb.... Kövess itt és facebookon, instán is. Ha van véleményed, beszélgessünk! :) Puszi, Piri<3

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Címkék

7 fun facts (2) anyák és tinik (1) anya lánya viszony (1) aquatampon (2) átszellőző intimbetét (1) a jó intimkehely (4) barnázás menstruáció után (1) beszámoló (1) beszéljünk a hüvelygombáról (1) Biointimo (2) candida (1) covid (1) COVID19 (1) Covid oltás mellékhatásai (1) Covid vaccina és a menstruáció (1) Covid vaccina mellékhatása (1) cup (1) diéta (1) elsőmensi (1) elsőmenstruáció (1) étkezés (1) fádalom (1) feleletválasztós (1) felvilágosítás (1) fogyókúra (1) free bleeding (1) fürdő (1) hangosinterjú (1) hirtelen hízás (1) hízás (1) hogy menstruálj betéttel tesiórán (1) horvátország (1) hulladékmentes (1) hulladékmentesen (1) hüvely (1) huvelygomba (1) hüvelygomba (2) hüvelyszárazság (1) intermittent fasting (1) intim (7) intimbetét (10) intimhigiénia (8) intimitás (3) intimkehely (11) intimkehely felmérés (1) intimpiri (3) intimtölcsér (7) intim betét (1) intim felvilágosítás (1) intim fertőzés ellen (1) intim kehely (5) intim tölcsér (6) intmbetet (1) karácsony (1) kehelytampon (6) kevés menzesz (1) kevés menzesz okai (1) kevés menzesz oka (1) kezelhető nemibetegség (1) Kis Fekete Barátnő (1) kitöltős teszt (1) konzervatív (1) környezet (1) különleges alkalom varázsa (1) liberális (1) megjött (1) méhnyak (1) méhszáj (1) melegítőtapasz (1) melody cikke (1) Melody cikke (1) mensi (10) mensikehely (3) menstruáció (22) menstruacio (9) menstruációskehely (2) menstruációs betét (2) menstruációs csésze (5) menstruációs hízás (1) menstruációs kehely (7) menstruáció késése (1) menstruáció után barnázás (1) menstruáció vaccina (1) menstruácó (1) menstrual cup (1) menzesz (6) menzesztapasz (1) menzesz téma (2) menzesz után barnázás (1) méretválasztás szempontjai (2) mialapján (2) miért nem jön meg (1) mitol keshet a menzesz (1) mitől késhet a menzesz (1) moshatobetet (2) moshatóbetét (2) mosható betét (3) mosható intimbetét (4) mosható tisztasági betét (1) mosibetet (3) mosibetét (3) nem jön meg (1) nőgyógyász (1) nőiciklus (1) nőidolgok (1) nőifánk (1) nőiség (1) nőititok (1) női ciklus (1) nyaralás (1) nyaralási baki (1) ökolányok (1) óvszer (1) pamuttampon (3) Poppy Pads (2) puncitéma (1) Rossman (1) rossmann (1) rossmann magyarország (1) rossz cukoranyagcsere (1) rossz emlék (1) rozina (1) sikersztori (1) std (1) sulis para (1) szabad vérzés (1) szárnyasbetét (1) személyes élmény (1) szex (1) szexy alkalom (2) szex menstruáció alatt (1) szex menzesz (1) szövetbetét (2) szűz (1) szüzesség (1) szüzesség elvesztése (1) tabu (1) tabutéma (1) tampon (6) tampon használat (4) tampon teszt (1) tampon vagy betét (1) tampon vs kehely (4) tapasztalat (1) (1) tesióra (1) tesióra para (1) testnevelésóra (1) the birds and the bees (1) TLB mini (1) tökéletes kehely (1) TSS (2) ünnepnap (1) utazásitipp (1) vagina (1) védekezés (1) vér (1) veszély (1) villáminterjú (1) virágok és méhecskék (1) vizesedés (1) vízvisszatartás (1) vörös stoptábla (1) zerowaste (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása